Online Marketing: natuurlijk is een professionele website laten maken een goede eerste stap. Er is echter nog veel meer wat je kunt doen als ondernemer om je doel te bereiken. Een mooie website of webshop is stap één, maar zorgen voor een goede online vindbaarheid en optimale conversie is de tweede belangrijke stap.
Optimaal opvallen bij je doelgroep ten opzichte van je concurrenten? Als E-commerce ondernemer wil je opvallen ten opzichte van je concurrenten en voldoen aan de nieuwste technische ontwikkelingen.
Veranderingen in SERP
Iedereen die binnen SEO werkt, is zich ervan bewust dat Google voortdurend zijn algoritmen blijft veranderen en afstemmen. Wanneer u met SEO werkt Het is belangrijk dat u op de hoogte blijft van de laatste wijzigingen, vooral wanneer ze hun kernupdates uitrollen. Waar sommige SEO-professionals misschien niet erg op letten, zijn de SERP-wijzigingen.
Hoewel we een hulpmiddel voor het bijhouden van ranglijsten zijn, hebben we het niet over de wijzigingen in ranglijsten voor verschillende zoekwoorden. Nee, we hebben het over de daadwerkelijke lay-out, het ontwerp en de functionaliteit van de Google SERP. Laten we dus een kijkje nemen in de achteruitkijkspiegel en kijken wat er in 2019 is veranderd in de Google SERP.
Zoals de meeste soorten Google-updates, worden ze niet voor iedereen tegelijkertijd uitgerold. In plaats daarvan proberen ze ze uit op verschillende gebruikers of in verschillende situaties. Voordat ze het uiteindelijk voor de grote massa uitrollen.
Broodkruimels
In 2018 introduceerde Google broodkruimels in de SERP, in plaats van URL’s. Om paneermeel te krijgen, moest je schema-opmaak gebruiken om er zeker van te zijn dat Google het oppikte en dienovereenkomstig weergeeft. Maar eind 2019 lijkt Google een beslissing te hebben genomen om paneermeel weer te geven, of je het nu leuk vindt of niet. Zelfs als u niet de juiste schema-opmaak voor broodkruimels gebruikt, zal Google ervoor zorgen dat ze toch worden weergegeven.